Proiecte POCU/PEO
„ ACT4LEARN:
Angajare, Colaborare, și Training pentru Elevi și Resurse în Nivel școlar”
Cod SMIS: 318200
Proiectul ACT4LEARN – Angajare, Colaborare și Training pentru Elevi și Resurse în Nivel școlar (cod SMIS 318200) se derulează în perioada 01.11.2024 – 31.10.2027, având o durată totală de 36 de luni.
Parteneri în proiect:
1. INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN DAMBOVITA - lider de proiect
2. COLEGIUL ECONOMIC "ION GHICA" DIN TÂRGOVIȘTE - partener
Bugetul proiectului ACT4LEARN (SMIS 318200)
• Valoare totală proiect: 2.464.815,48 RON
Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița (lider):
• Buget: 1.798.589,72 RON
Colegiul Economic „Ion Ghica” (partener):
• Buget: 666.225,76 RON
Obiectivul general al proiectului:
Obiectivul general al proiectului il constituie cresterea gradului de participare a 251 elevi din invatamantul profesional si tehnic, inclusiv dual, inmatriculati in cadrul ColegiuluiEconomic "Ion Ghica", Partener in cadrul proiectului, cu domiciliul in Regiunea Sud-Muntenia, la program de invatare la locul de munca-stagii de practica, organizate in conformitate cu reglementarile nationale aplicabile, in cadrul parteneriatelor nou infiintate/dezvoltate, in vederea dobandirii de competente care sa faciliteze tranzitia de la educatie la un loc de munca si dezvoltarea de abilitati solicitate pe piata muncii, prin participarea la workshop-uri pentru pregatirea stagiilor de practica si a unui viitor sustenabil, dotarea unui laborator digital de practica, precum si crearea unui sistem de informare coordonata bidirectional intre mediul educational si cel profesional si invers, in conformitate cu obiectivul specific ESO4.5. al programului.
Obiectivul general al proiectului este in stansa corelare cu OG din Strategia nationala pentru ocuparea fortei de munca 2021–2027, privind cresterea gradului de valorificare a potentialului economic al tinerilor privind cresterea ocuparii de calitate,in conditii de sustenabilitate,astfel incat,pana la sfarsitul anului 2027, rata de ocupare a populatiei 20-64 ani sa fie de 75%,prin masurile propuse in cadrul proiectelor menite sa asigure tranzitia rapida si de calitate de la educatie la un loc de munca, precum si cu obiectivele specifice ale Strategiei.
Proiectul corespunde tintelor 2030 pentru o educatie de calitate si OS 4 din Strategia nationala pentru dezvoltare durabila a Romaniei 2030, privind garantarea unei educatii de calitate si promovarea oportunitatilor de invatare de-a lungul vietii prin cresterea substantiala a numărului de tineri si adulti care detin competente profesionale relevante, care sa faciliteze angajarea la locuri de munca decente.
Proiectul este in stransa corelare cu obiectivele generale si strategice ale Strategiei Nationale privind Educatia pentru mediu si schimbari climatice 2023–2030 prin informarea GT asupra locurilor de munca verzi si economiei verde, precum si cu obiectivele Strategiei nationale pentru egalitatea de gen 2021-2027 promovand respectarea prevederilor legale in materie de accesibilitate, egalitatea de sanse, de gen, in implementarea tuturor activ proiectului.
Proiectul se afla in stransa legatura cu concluziile si recomandarile din Raportul evaluare POCU 2014-2020 privind sprijinirea tranzitiei de la scoala la viata activa, respectiv asigurarea unei educatii corelata cu nevoile pietei muncii.
Scopul proiectului:
Scopul proiectului consta in cresterea gradului de participare al elevilor inmatriculati in invatamantul profesional si tehnic inclusiv dual din cadrul Colegiului Economic "Ion Ghica", cu domiciliul in regiunea vizata de proiect, la programe de invatare la locul de munca prin intermediul parteneriatelor nou dezvoltate care sa faciliteze tranzitia de la mediul educational la cel profesional, prin organizarea de workshop-uri pentru dezvoltarea abilitatilor si competentelor cheie pentru 251 elevi, inclusiv locuri de munca verzi si economia verde, prin organizarea si derularea de stagii de practica pentru cei 251 elevi inregistrati in GT in cadrul operatorilor economici cu care se vor semna minimum 12 parteneriate,prin participarea reprezentantilor elevilor, unitatii de invatamant si a angajatorilor la Ateliere de dialog profesional pentru crearea unui sistem de informare coordonata si transpunerea concluziilor intr-un compendium,in vederea crearii de punti intre lumea educationala si cea profesionala, facilitand colaborarea intre acestea, pentru a asigura ca sistemul educational raspunde nevoilor actuale si viitoare ale pietei muncii la nivel regional/local, anticiparii unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educationale.
Scopul proiectului pe termen lung este de a sustine dezvoltarea formarii corelata cu piata muncii si dezvoltarea competentelor si abilitatilor cerute pe piata muncii prin implicarea angajatorilor in stagii de practica si educatia elevilor, inclusiv in perspectiva tranzitiei la economia verde, in regiunile Sud-Muntenia, si implicit a Romaniei,in conformitate cu obiectivele PEO 2021–2027,prin implementarea unui proiect ce vine sa sprijine relevanta formarii si corelarea cu piata muncii, diminuand din problemele cauzate de deficitul de forta de munca si al resursei de munca calificata.
Scopul pe termen lung al stagiilor de practica pentru elevi si corelarea sistemului educational cu nevoile pietei muncii sunt esentiale pentru pregatirea elevilor intr-un mod practice si relevant pentru a face fata cerintelor complexe ale mediului profesional.
Pe termen lung, proiectul are efecte pozitive prin valorificarea potentialului tinerilor si cresterea accesului pe piata muncii, imbunatatirea calitatii serviciilor educationale, adaptarea la piata muncii si tehnologii, vizand elevi ,prin facilitarea accesului la programe de invatare la locul de munca-stagii de practica in cadrul angajatorilor, dezvoltarea abilitatilor cheie si informarea asupra tendintelor actuale si viitoare ale pietei muncii-economie verde si locuri de munca verzi si dezvoltarea unui sistem de informare coordonata bidirectionala pentru facilitarea interactiunii dintre elevi, scoli si angajatori.
In vederea asigurarii sustenabilitatii, proiectul are in vedere implicarea multidisciplinara a GT in programe de invatare la locul de munca- stagii de practica, ateliere practice de dezv a abilitatilor si compt cheie necesare atat in viata personala,cat si profesionala,in stabilirea obiectivelor si planificarea tranzitiei de la educatie la un loc de munca, precum si transferarea know-how-ului angajatorilor si a unit de invatamant in contextul schimbarii continue a pietei muncii si cerintelor educationale actuale si viitoare,prin elaborarea si diseminarea unui compendium care va putea fi transferat si catre generatiile urmatoare de elevi, cat si catre alti angajatori si cadre didactice la nivel regional/local.
Obiective specifice ale proiectului:
O.S.1. Cresterea gradului de participare la programe de invatare la locul de munca in randul a 251 elevi recrutati in grupul tinta al proiectului, inmatriculati in invatamantul profesional si tehnic inclusiv dual din Regiunea Sud-Muntenia, prin participarea acestora la 20 workshop-uri cu aprox.12-13pers/workshop, cu durata de aprox. 4 ore/workshop, pentru pregatirea stagiilor de practica si a unui viitor responsabil, pentru dezvoltarea abilitatilor si competentelor cheie necesare in stabilirea obiectivelor si planificarea tranzitiei de la educatie la loc de munca, inclusiv locuri de munca verzi si economie verde, la stagii de practica derulate la operatori economici de profil si prin calificarea a 229 participanti (91.24% din GT), conform obiectivului specific ESO4.5 aferent apelului de proiect.
O.S.2. Dotarea unui Laborator digital de practica in cadrul Partenerului - Colegiul Economic "Ion Ghica", pentru asigurarea conditiilor necesare si sprijinirea unitatii de invatamant in sustinerea stagiilor de practica, probelor de admitere, evaluari intermediare ale elevilor in cadrul pregatirii practice, asigurarea spatiilor de instruire cu dotarile aferente pentru pregatirea teoretica si cea de pregatire practica.
O.S.3. Dezvoltarea si sprijinirea pateneriatelor sustenabile prin incheierea a minimum 12 parteneriate nou infiintate/ dezvoltate in vederea corelarii sistemului de invatamant profesional si tehnic cu nevoile actuale ale pietei muncii, intre unitatea de invatamant si potentialii angajatori, care sa faciliteze derularea programelor de invatare la locul de munca si tranzitia de la educatie la un loc de munca, prin organizarea de stagii de practica.
O.S.4. Crearea unui sistem de informare coordonata, in ambele sensuri: de la companii/sectorul privat catre reteaua unitatilor de invatamant privind nevoile lor de instruire, precum si de la unitatile de invatamant catre intreprinderi/angajatori, pentru a raspunde nevoilor actuale si viitoare ale pietei muncii la nivel regional /local. Prin O.S.4. se urmareste organizarea a 10 Ateliere de dialog profesional intre angajatori, unitati de invatamant si reprezentanti ai elevilor, cu aprox. 15 participanti/atelier, cu durata de aprox. 2 ore/atelier, in vederea crearii de punti intre lumea educationala si cea profesionala, facilitand colaborarea intre acestea, pentru a asigura ca sistemul educational raspunde nevoilor actuale si viitoare ale pietei muncii la nivel regional/local. In cadrul atelierelor se va pune accent pe necesitatea dezvoltarii de locuri de munca verzi si tranzitia spre verde.
- PEO_Comunicat_Atelier de dialog profesional_18.09.2025_ISJ
- PEO_Comunicat_presa_iunie_2025
- Anunt selectie tutori practica, Proiect PEO 318200 ACT4LEARN: Angajare, Colaborare si Training pentru Elevi si Resurse in Nivel scolar
- Rezultatul probei de verificare a eligibilității administrative
- Rezultate_evaluare_dosare
- Planificare probă interviu
Partener proiect - Colegiul Economic "Ion Ghica" din Târgoviște
2024-2025
Programare interviu_14.03.2025
Rezultatul probei de evaluare a dosarelor_12.03.2025
Rezultatul probei de verificare a eligibilitatii administrative_11.03.2025
Anunt de selectie - PEO 318200_Act4Learn
Comunicat lansare proiect
Programare interviu_09.05.2025
Rezultatul probei de evaluare a dosarelor_08.05.2025
Rezultatul probei de verificare a eligibilitatii administrative_07.05.2025
Anunt de selectie - VLAST-AR – Viziune Locală și Angajament pentru Școlarizarea Tuturor – Ajutor și Respect_334301
2022-2023
Anunt de selectie - POCU 134358
2021-2022
Rezultat concurs manager proiect - gradina cu povesti
Anunț de selecție POCU ID 153103
2020-2021
Anunt de selectie POCU ID 134358
Rezultate_selectie_POCU_134581
Anunt Selectie Nr.1 Proiect POCU - O sansa in plus la educatie : o sansa pt viitor
Rezultate selectie dupa proba de interviu POCU_"Mai multe șanse prin educație" ID 134358
Rezultate selectie după contestatii POCU "Mai multe șanse prin educație" ID 134358
Rezultate selectie inainte de contestatii POCU "Mai multe șanse prin educație" ID 134358
Rezultate selectie dupa proba de interviu POCU_Viitorul_incepe_azi ID 135129_14.01.2021
Rezultate selectie inainte de contestatii POCU_Viitorul_incepe_azi ID 135129_12.01.2021
Anunt selectie POCU "Mai multe șanse prin educație" ID 134358
Grile de evaluare pentru selectie experti POCU_"Mai multe șanse prin educație" ID 134358
Anunt_selectie_POCU_Viitorul_incepe_azi ID 135129
Grile de evaluare pentru selectie experti POCU_Viitorul Incepe azi_ID 135129
2019-2020
Rezultate selectie coordonator partener 1 - proiect 134581 si 134358
Anunț selecție coordonator partener 1- proiect 134581
Anunț selecție coordonator partener 1- proiect 134358